Basisschool de Boschuil

We vormen samen met Korein het Spilcentrum Blixembosch.
Ons motto: met vooruitziende blik.
Wij staan voor sterk en eigentijds onderwijs in de Brainportregio. In een contextrijke, uitdagende en veilige leeromgeving worden kinderen uitgedaagd zich te ontwikkelen tot zelfbewuste wereldburgers in de leeftijd van 0 – 13 jaar.

De vraag ‘wat is goed onderwijs?’ staat centraal in onze school. Vele onderwijsinhoudelijke ontwikkelingen zijn de afgelopen jaren in gang gezet.
Dit schooljaar gaan we verder met de doorgaande lijn van rekenen en begrijpend lezen.
Het pedagogisch klimaat en de sociale veiligheid staan ook weer centraal.
SKPO heeft een vergoeding voor LIO studenten.

• Integraal kindcentrum
  • Onderzoekend en ontwerpend leren
  • 21st Century Skills

Wereldburgerschap
Eigentijdsonderwijs
De basis op orde
(Begrijpend) lezen

Ambities
Dit schooljaar werken we verder aan onze ambities. De leerteams Wereldburgerschap, Eigentijds Onderwijs, De basis op orde, Kindcentrum en de Professionele Leergemeenschap zullen de basis vormen voor onze schoolontwikkelingen. De leerkrachten gaan vanuit een onderzoekende houding aan de slag met hun ambities. De volgende onderwerpen zullen centraal staan:
Samenwerking in de parallel: Elke parallel heeft extra formatie om de kinderen nog beter op maat te kunnen bedienen.
Wereldburgerschap: We gaan werken aan het fundament van ons meesterschap. Welke rol kan ik spelen om elk kind in mijn klas gelukkig te laten zijn?
Eigentijds Onderwijs: Vanuit het thematisch werken willen we nog meer eigenaarschap creëren bij elk kind. Vaardigheden, een onderzoekende houding en nieuwsgierigheid zullen aandacht krijgen.
De basis op orde:
Rekenen: Implementatie van Bareka en Rekensprint voor het automatiseren in groep 3 t/m 8.
Begrijpend lezen: We implementeren dit schooljaar de methode Faqta lezen.
Lezen: Het leesplezier vergroten bij alle kinderen.
Beredeneerd aanbod kleuters: Een verdiepingsslag slaan bij het beredeneerd aanbod in alle klassen.
Plusklas: Verdiepen van het aanbod.
Rapportage: In februari is er een vernieuwd rapport.
Kindcentrum: We willen de samenwerking met onze partner Korein verder door ontwikkelen door bijvoorbeeld het aanscherpen van de doorgaande lijn van 3 tot 4 jarigen.
Professionele Leergemeenschap: We gaan het werken in leerteams verder professionaliseren. Eigenaarschap, onderzoeksmatig werken, innoveren, reflectie en het borgen van de plannen zijn de hoofdonderwerpen

Partners in leren

Wij bieden de mogelijkheid om een deel van je stage te doen bij deze scholen en/of organisaties:

FHKE voltijd/deeltijd
Summa onderwijsassistent.