Basisschool de Bron

Basisschool de Bron, nu zo'n 300 lln., is gestart in augustus 1987. Vanaf september 2010 zijn wij gehuisvest in kindcentrum Boschkens. Naast onze school is in dit gebouw ook Kinderopvangorganisatie Humankind gevestigd met een kinderdagverblijf, peuteropvang en een voor- en naschoolse opvang.
Onze leerlingen zijn een afspiegeling van de samenleving. En dus passen wij ons aanbod en de wijze waarop we het onderwijs aanbieden aan, aan onze populatie.
Wij bieden op de Bron onderwijs op maat dat aansluit op het niveau en de behoefte van de leerling door middel van betekenisvol en thematisch onderwijs. Daarin vinden wij samenwerken en eigenaarschap belangrijk.

• Jonge kinderen

De afgelopen jaren zijn we volop bezig geweest met het herijken van de visie en deze opnieuw vorm te geven. Hier zullen we de komende jaren nog mee bezig zijn. Dit doen we met verschillende leerteams waar leerkrachten en studenten in vertegenwoordigd zijn.
Belangrijke speerpunten waar we volgend jaar in de klassen mee aan de slag gaan, zijn:
1. Meer eigenaarschap en zelfstandigheid bij kinderen creëren.
2. Samenwerking onderling bevorderen.
3. Onderwijs anders inrichten. Er zal meer groepsdoorbrekend en thematisch gewerkt gaan worden.
4. Aanbod SEO doorontwikkelen.

We bieden voldoende ruimte voor de student om onderzoek te doen. De directeur en basisschoolcoach denken mee, begeleiden waar nodig en de school gaat daarna met de resultaten aan de slag. De speerpunten die we op dit momenten verder uitdiepen, zijn mogelijke onderwerpen voor het afstudeeronderzoek. Het is mogelijk dat er meerdere onderzoeken plaatsvinden binnen de school. Dus kunnen we meerdere afstudeerstagiaires plaatsen per schooljaar.

Partners in leren

Wij bieden de mogelijkheid om een deel van je stage te doen bij deze scholen en/of organisaties:

Wij bieden plaats aan 11 studenten waarvan de afstudeerplaats in

• Groep 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8