Basisschool de Duinsprong

De Duinsprong is een kleurrijke school met openheid en waardering voor de verscheidenheid van mensen in de samenleving. Naast aandacht voor cognitieve prestaties, zijn wij gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen. We dragen er aan bij dat alle leerlingen tot hun recht kunnen komen. Iedereen is uniek en mag zijn wie hij/zij is. Zo kleuren we samen De Duinsprong tot een veelkleurige school.

We zijn een academische opleidingsschool. Vanuit een onderzoekende houding, onderbouwd met literatuuronderzoek en landelijke ontwikkelingen, werken wij stelstelmatig aan vernieuwingen. Schooljaar 2023-24 staan de volgende ontwikkelingen centraal: spelling, plusbeleid, dynamische schooldag en onderzoekend leren.

• Taal
  • Onderzoekend en ontwerpend leren
  • Bewegingsonderwijs
  • Jonge kinderen

Omgaan met verschillen
De persoonlijke groei van leerlingen: een kind is meer dan taal en rekenen.
Digitale Geletterdheid
Dynamische schooldag
Onderzoekend leren

Wij werken met onderzoeksgroepen, waarbij de afstudeerstudent(en) ondersteund worden door collega's die affiniteit hebben met het onderzoek.
Ook speerpunten van de school zijn uitgezet naar onderzoeksgroepen, waarbij collega's hun aanbevelingen onderbouwen met literatuuronderzoek, landelijke ontwikkelingen en actuele zaken.

Mogelijke afstudeeronderwerpen voor schooljaar 2024-2025:
1. Omgaan met verschillen, zowel laag instroomniveau kleuters en kinderen met een laag IQ.
2. Groepsdoorbrekend en doelgericht werken.
3. Fijne motoriek bij kleuters/groep 3.
4. De Dynamische Schooldag.
5. Stimuleren intrinsieke motivatie.

Interesse? Stuur je sollicitatiebrief naar:
Heidi Smits (directeur), heidi.smits@scalascholen.nl
Carola v. Loon (basisschoolcoach), carola.van.loon@scalascholen.nl

De sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdag 10 april 2024, 13.00-15.00 u.

Wij bieden plaats aan 8 studenten waarvan de afstudeerplaats in

Wij hebben ruimte voor 8 PABO Voltijdsstudenten.