Basisschool de Korenaar

Op reguliere basisschool de Korenaar geloven wij in inclusief onderwijs. Alle kinderen uit de wijk zijn welkom. Wij gaan uit van kwaliteiten en kansen, niet van beperkingen. De leerlingen op onze school worden zoveel mogelijk binnen de groep op hun eigen niveau begeleid. De verschillende expertises van ons team worden hierbij ingezet. Dat maakt inclusieve basisschool De Korenaar zo uniek!
Wij bieden een leerrijke omgeving, kansen om te leren omgaan met verschillen en ruimte om (in overleg) te ontwikkelen binnen je eigen interesse gebied.
Op onze school hebben wij vier leerpleinen waar de rijke leeromgeving, samenwerkend leren, groeps- en leerjaaroverstijgend werken in ontwikkeling is.

• Wetenschap, techniek en design
  • Leren en media
  • Kunst en cultuur

- Onderzoekend en ontwerpend leren inpassen in onze nieuwe methode
zaakvakonderwijs (Blink geïntegreerd)
- Groeps- en leerjaaroverstijgend werken op de onderwijspleinen
- Rijke speel-/leeromgeving
- Bewegend leren
- In het kader van de gezonde school bewegen en sport: bewegingsonderwijs en buitenspel.
- Wat is nodig om kinderen mediawijs sociaal vaardig en weerbaar te maken?
- Andere interesses? Het is altijd bespreekbaar om samen te kijken wat passend is binnen de schoolontwikkeling.

- Voor je onderzoek kun je kiezen uit een van bovenstaande thema's. Dit in overleg met de directeur van de school en passend bij het jaarplan van de school. Er is volop ruimte voor eigen keuzes en accenten.
- We kijken altijd afhankelijk van de inhoud van je onderzoek wie voor jou de beste onderzoeksbegeleider kan zijn.
- We hebben een team dat flexibel is en altijd bereid is om medewerking te verlenen aan jouw onderzoeksvragen.

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Summa opleiding tot onderwijsassistent