Basisschool Het Palet

Het Palet is een bruisende en innovatieve basisschool in Hapert. Binnen 5 units, waaronder een nieuwkomersunit, werken de leerkrachten dagelijks intensief met elkaar samen om kwalitatief goed en betekenisvol onderwijs te realiseren. Kinderen krijgen op Het Palet alle kans om hun talenten te ontdekken en ontwikkelen. Dit gebeurt bijvoorbeeld tijdens het thematisch werken. Het Palet is Cultuur Profielschool en besteedt daarom binnen de thema’s structureel aandacht aan kunst, cultuur, beeldende vorming, muziek en dans.

Wij bieden studenten een betaalde afstudeerstage. Je bent als student echt onderdeel van ons team.

• Wetenschap, techniek en design
  • Nieuwkomers
  • Jonge kinderen
  • Kunst en cultuur

Met deze onderzoeksonderwerpen kun jij als student op Het Palet aan de slag:
-inzet taalworkshops met behulp van de nieuwe taalmethode
- inzet drama tijdens creatieve- en taalworkshops
-reflecteren met kinderen tijdens het creatieve proces
-vergroten eigenaarschap bij automatiseren
-het vergroten van leesmotivatie bij kinderen
-oriëntatie op schoolbrede lijn voor het vak Engels
-het versterken van mediawijsheid in de school

Op Het Palet wordt gewerkt met 4 kennisteams, namelijk Taal, Rekenen, Onderzoekend & Ontwerpend leren en Kind in beeld. Zij richten zich op schoolontwikkeling en werken onderzoeksmatig. Als LIO-student neem je actief deel aan een kennisteam passend bij je afstudeeronderzoek. Vanzelfsprekend bieden de kennisteams - naast de hierboven genoemde thema's - ook voldoende ruimte voor een afstudeeronderzoek.

Fontys Sporthogeschool
Studenten HBO-Pedagogiek