Basisschool Meander

missie:
Met plezier, ontmoeten, groeien en ontwikkelen is waar wij op basisschool Meander voor staan. Groeien in je ontwikkeling, cognitief en sociaal emotioneel op de manier die bij je past.
visie:
Worden wie je bent met motiverende mensen in een inspirerende leeromgeving, betekenisvol en doelgericht door samen leren werken.

Vanuit deze visie hebben we 5 nieuwe kernwoorden opgesteld:
Samen
Veiligheid
Doorgaande lijn
Doelgericht proces
Deskundigheid.

Deze vijf nieuwe kernwoorden zullen de basis vormen voor het jaarplan van 2022-2023.
Door de focus te leggen op deze woorden en de verbinding vanuit deze woorden te zoeken met alles wat we doen, gaan we voor een duurzaam effect op de leerresultaten en de professionele cultuur..

• Taal
  • 21st Century Skills

EDI, begrijpend lezen

Het volgende onderwerp staat centraal:
Differentiatie in de klas: onderzoek verschillende methode en strategieën en bepaal welke het meest effectief is

Motivatie en betrokkenheid van leerlingen: onderzoek factoren die van invloed zijn op de motivatie van leerlingen.

School op de kaart: onderzoek hoe de school zijn positie op de kaart kan versterken en ouder-, leerling en leerkracht betrokkenheid het meest effectief kan worden weggezet om ouders van (toekomstige) leerlingen naar de school te trekken.

hoogbegaafdheid.

• Onderbouw, Bovenbouw