Berkeloo

Berkeloo laat je stralen!
Vanuit ons visietraject willen we het toekomstgericht onderwijs verder vorm gaan geven.
Op basisschool Berkeloo gaan we op zoek naar de goede eigenschappen, sterke punten en talenten van de kinderen. Door deze kwaliteiten te kennen, te omschrijven en zichtbaar te maken, zetten we kinderen in hun kracht. We geven ze positieve aandacht en laten ze stralen daar waar ze goed in zijn of daar waar het ze verder brengt. Op deze manier laten we kinderen groeien en bloeien.

Op basisschool Berkeloo hebben we drie kernwaarden geformuleerd die de weg naar groei vrij maken.
Inspiratie: Op Berkeloo hebben kinderen PLEZIER in het leren van en met elkaar. TALENT is daarbij het uitgangspunt. Op een CREATIEVE MANIER ontdekken en ontplooien we de talenten van kinderen en zetten we die van leerkrachten, ouders en externen in ter verrijking.
Eigenaarschap: Op Berkeloo zijn kinderen NIEUWSGIERIG en leergierig. Ze willen groeien en zijn zich BEWUST van hun eigen ontwikkeling en die van de andere kinderen. Ze nemen de VERANTWOORDELIJKHEID voor hun persoonlijke leerdoelen en durven daarbij om hulp te vragen.
Verbinding: Op Berkeloo staan kinderen, leerkrachten en ouders in CONTACT MET ELKAAR. Door samen BETROKKEN te zijn, creëren we ruimte waarin kinderen zich durven te uiten en te ontwikkelen. Op deze manier stimuleren we hen om zichzelf te mogen zijn.

Dit is nader te bepalen in overleg met jou als student. Wij zien mogelijkheden om de onderzoeksvraag af te stemmen binnen ons visietraject.
Het zou wenselijk zijn wanneer je aansluit bij deze werkgroepen uit ons visietraject. Het gaat dan om:

- Eigenaarschap door werken met portfolio's.

We zijn van start gegaan met kindgesprekken met als uitgangspunt;
*de onderwijsbehoeften van kinderen duidelijker in beeld te krijgen,
*de pedagogische relatie te versterken,
*de persoonlijke betrokkenheid en motivatie te vergroten,
*tot meer eigenaarschap te komen,
*verschillende vaardigheden te stimuleren en
*de werkhouding te verbeteren.

Het traditionele rapport, past niet meer bij onze visie.
Het werken met portfolio's staat hoog op onze wensenlijst en kan wellicht voor jou een geweldige uitdaging zijn hieraan verder gestalte te geven.

Je zult worden begeleid door de directeur, basisschoolcoach of een leerkracht met de gevraagde expertise. De begeleider namens de Opleidingsschool helpt bij het leveren van input bij het opstellen van de onderzoeksvraag, volgt het onderzoek en voert voortgangsgesprekken. Het onderwijsnest kan indien mogelijk ook worden ingezet voor het ondersteunen van het onderzoek.

ROC/Instituut Broers Onderwijsassistenten
Koning Willem 1 college