Bernadette

Verdi scholen bieden onderwijs wat zorgt dat onze leerlingen groeien naar karaktervolle en betrokken burgers die bijdragen aan een duurzame wereld. Het opleiden in school zien wij als een proces waarbij we vanuit verbinding het avontuur met elkaar aangaan.
Op basisschool Bernadette leren we kinderen leiding te geven aan zichzelf. We helpen kinderen verantwoordelijkheid te nemen voor groei naar hun naastgelegen zone van ontwikkeling (Vychotsky) op alle gebieden. Dit draagt bij aan groei in stappen. Stappen die voor kinderen te overzien zijn en passen bij het niveau van het kind.
Daarnaast bereiden we nieuwbouw voor waarbinnen we ontwikkelen naar Kindcentrum.

• Integraal kindcentrum
  • Nieuwkomers
  • Jonge kinderen

Sociaal Emotioneel Leren

Ontwikkeling kindcentrum. Wat is er nodig om te komen tot een optimale afstemming en aansluiting in aanbod binnen een kindcentrum? Ontschotting tussen partijen is daarbij een voorwaarde om te komen tot het uitgangspunt '1 kind- 1 plan- 1 aanbod'.

Aanbod meer- en hoogbegaafden. Welk passend aanbod is effectief inzetbaar in de klas?

Ontwikkeling van fijne en grove motoriek voor kleuters. Welke inrichting van een kleuterlokaal kan hier optimaal aan bijdragen?

ROC niveau 4 (KWI College)
HAVO-P (Zwijsen College)