BS de Lage Weijkens en BS de Blokkendoos

Onder de rook van de Efteling en in nabijheid van de Loonse en Drunense duinen bevinden zich 2 basisscholen die al een aantal jaren gezamenlijk 1 opleidingsschool vormen. Zo profiteer je van 2 voor de prijs van 1.
Dit lijkt wel een sprookje.

2 dorpsscholen uit Loon op Zand (200-250 lln.), die zich aan het ontwikkelen zijn om nog beter aan te sluiten bij de hedendaagse maatschappij.
Daarbij hoort het om toekomstige leerkrachten voor te bereiden op dit mooie beroep. We zijn er trots op dat inmiddels meerdere afgestudeerde studenten op beide scholen werkzaam zijn!

• 21st Century Skills
  • Leren en media
  • Kunst en cultuur

We zijn ons aan het ontwikkelen op een aantal gebieden.
Onderzoekend leren, executieve functies en het digitaal onderwijs verder uitbreiden. We zijn voorzien van chromebooks en tablets. Hier willen we nog meer uithalen. Help je mee?

De afgelopen jaren hebben er meerdere onderzoeken plaatsgevonden die een meerwaarde waren voor beide scholen. Op het gebied van o.a. communicatie, coachingsvaardigheden, coöperatief leren, 21-eeuwse vaardigheden en muziek.
Zo dragen jullie bij aan de ontwikkeling van onze scholen!

Wij bieden plaats aan 14 studenten waarvan de afstudeerplaats in

ROC Zorg en Welzijn