BS De Touwladder ( partnerscholen bs Sint Lambertus- bs Roald Dahl)


De Touwladder is onderdeel van Kindcentrum ‘De Ellips’. De leerling-populatie is een afspiegeling van de gemeenschap van St.Michielsgestel . De speelplaats, is ontworpen op basis van een sprookje. Er zijn een aardman, een waterpomp en een waterengel te ontdekken. Er is een wadi, waarin drakenstenen liggen en uitdagende klimmogelijkheden.
De figuren uit het sprookje herinneren ons aan onze visie. Ze staan symbool voor belangrijke aspecten die we de kinderen willen meegeven: vriendschap, samenwerken, trouw; maar ook, kritisch nadenken, onderzoeken, voor uitdagingen willen gaan.
Deze aspecten zijn op onze school, bronnen van inspiratie, waar de kinderen en wij van genieten en van leren.

Thema's

  • Rekenen
  • Onderzoekend en ontwerpend leren
  • Kunst en cultuur

Speerpunten voor schoolontwikkeling

Schooljaar 2019-2020 zal in het teken staan van .....volgt zsm

Onderzoek

Iedere organisatie, ook een school, krijgt te maken met vragen, problemen, ontwikkelingen en veranderingen waar antwoorden op moeten komen. Door met elkaar te onderzoeken, te analyseren en te leren maken we gebruik van ieders mogelijkheden om als organisatie verder te komen. We hebben daarom bewust het team ingericht als een professionele leergemeenschap, waarin we met elkaar, naar aanleiding van een vraag of probleemstelling, onderzoeken, ideeën uitwisselen en uitproberen, om zo ons onderwijs voortdurend te verbeteren. Samen met jou als afstudeer-student zullen we ook komend schooljaar weer aan de slag gaan met een onderzoek dat binnen onze organisatie past. Samen met een werkgroep vanuit een van onze PLG's ga je samen opzoek naar de vragen die er leven en werk je toe naar vernieuwend onderwijs.

Professionele leergemeenschap

Wij bieden plaats aan 10 studenten waarvan de afstudeerplaats in

  • Onderbouw, Middenbouw, Bovenbouw
  • Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Daarnaast biedt onze school plaats aan studenten van:

Koning Willem I College; ROC de Leijgraaf; Summa College; Universiteit Utrecht;