BS De Touwladder ( partnerscholen bs Sint Lambertus- bs Roald Dahl)

Basisschool Sint Lambertus is gevestigd in de kern Gemonde. De school is enkele jaren geleden gerenoveerd, zodat we zijn gehuisvest in een aan de eisen van de tijd aangepast schoolgebouw.

De school vormt samen met kinderdagverblijf 't Berenhuis' en BSO 'Bolderburen', Kindcentrum Montis.

We vinden 'GELUKKIG ZIJN' belangrijk in ons onderwijs, zowel voor de kinderen als voor het team.
Om 'gelukkig zijn' meer concreet te maken in ons onderwijs hebben we kernwaarden geformuleerd:
- wij bieden veiligheid en geborgenheid
- wij bieden ieder de kans om zich op adaptieve wijze te ontwikkelen
- wij bieden ieder de ruimte om creativiteit te ontwikkelen

• 21st Century Skills
  • Jonge kinderen

Op onze school wordt een onderzoeksopdracht geformuleerd, die volgens ons een aanvulling is op de thema's waar we op dat moment mee bezig zijn. Op deze manier krijgen de onderzoeken een volwaardige plaats in onze schoolontwikkeling. Tijdens je onderzoek word je ondersteund door een leerteam, bestaande uit leerkrachten met expertise op het gebied van het betreffende onderzoek. Studenten krijgen alle ruimte om hun onderzoeken uit te voeren, en na de presentaties van de onderzoeken bespreken we samen welke vervolgstappen er uit voort vloeien. Je onderzoek krijgt dus een volwaardige plaats in onze schoolontwikkeling.

Wat is passend bij jou en waar zou jij je steentje aan bij willen dragen?
Wij dagen je uit om een van onze scholen een stapje verder te brengen.

Afstudeeronderzoek studiejaar 2024-2025

Komend schooljaar bieden wij een afstudeerstage aan op Bs. St. Lambertus [lambertus@cadansprimair)

We zijn met veel verschillende zaken bezig binnen de school. Denk hierbij aan
- een nieuwe Taal/Spelling-methode
- Rekenen goed implementeren (WIG5)
- Beredeneerd aanbod en doorgaande lijn in groep 1/2/3
- Effectieve instructie
-Kanjerschool

Er zijn dus diverse mogelijkheden voor een mooi onderzoek.
We willen samen met jou bekijken welk onderwerp jou het meeste aanspreekt zodat je jouw bijdrage kunt geven aan de schoolontwikkeling en je eigen ontwikkeling in het kader van je opleiding.

Contactpersonen:
Basisschoolcoach b.vandewal: b.vandewal@cadansprimair.nl
Directeur Neeltje Pennings: n.pennings@cadansprimair.nl

Voor informatie kan er contact opgenomen worden met de directeur van bs Lambertus

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Koning Willem I College; ROC de Leijgraaf; Summa College; Universiteit Utrecht;