BS Eerschot

BS Eerschot is een Katholieke basisschool met zo'n 250 leerlingen verdeeld over 10 groepen.
Bij onze school staat de GROEI centraal, zowel bij de leerlingen als in ons team. Wij willen kinderen een fijne schooltijd bieden. Een schooltijd waarin zij alle ruimte krijgen om te groeien, zowel in kennis als in sociale vaardigheden.
De kinderen ontwikkelen kwaliteiten en eigenschappen die hen in de rest van het lerende en werkende leven van pas kunnen komen.

Wij baseren ons op de volgende principes:
• Groeien in kennis , vaardigheden en competenties
• Groeien vanuit vertrouwen
• Groeien op een betekenisvolle manier

• Kunst en cultuur

- Onderzoekend en ontdekkend leren
- Werken vanuit de leerlijnen
- Bewegend leren in en om de school
- Samenwerking met de omgeving

We werken op onze school al een aantal jaren met een onderzoeksgroep/kennisteams die samen met de afstudeerder en directie het onderzoek vorm geven. De basisschoolcoach sluit hierbij aan wanneer nodig.
Er wordt altijd gekozen voor een onderzoeksthema dat aansluit bij de schoolontwikkeling, om ervoor te zorgen dat ook overige teamleden betrokken raken bij het onderzoek en hun onderzoekende houding verder ontwikkelen.

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

KW1C onderwijsassistent