Daltonschool De Polderhof

De Polderhof is dé talentschool van Oss!
Elke dag werken we op de Polderhof vanuit de Daltonkernwaarden samen aan het leren kennen van onze talenten. We begeleiden onze kinderen in het leren maken van zelfstandige keuzes.

Door slim samen te werken kunnen we werken in kleine groepen, en is er veel aandacht voor de behoeften van elk kind. We vinden het belangrijk een school te zijn waar iedereen zich prettig voelt, want alleen als je lekker in je vel zit, kun je je optimaal ontwikkelen.

Omdat we een Daltonschool zijn, werken we vanuit de Daltonprincipes. Dit doen we niet alleen in ons onderwijs, maar ook in hoe we als team samen werken. We werken daarom vanuit de principes van het gespreid leiderschap. Binnen het team heeft iedereen een even belangrijke rol en vanuit expertise heeft iedereen op enig moment de leiding.
Ook hebben we er voor gekozen zo veel mogelijk thematisch te willen werken. We zijn hierin ontwikkelend. Ook voeren we komend jaar een nieuwe rekenmethode in die beter past bij onze visie.
Omdat we het belangrijk vinden dat onze kinderen kunnen groeien, zijn we sinds 2022 een Kindertalentenfluisteraarschool. We versterken onze kinderen van binnenuit wanneer we het samen met ze hebben over onze talenten. We vinden het belangrijk om vanuit deze positieve insteek een bijdrage te leveren aan een stevige basis.
In het onderwijs maken we ruimte voor de behoeften van onze kinderen: we werken zo veel mogelijk gedifferentieerd en we hebben pleinen waar kinderen ontdekkend leren, en waar geploeterd kan worden door kinderen die dit in het reguliere aanbod (bijna) niet doen (vgl. het begaafdenonderwijs).

Ben je nieuwsgierig geworden naar ons mooie onderwijs en spreken bovenstaande schoolontwikkelingen je aan, stuur ons dan een sollicitatiebrief met CV en we nodigen je graag uit voor een oriënterend gesprek en een rondleiding.

Waar zou jij ons in willen ondersteunen? Welke bijdrage kun je ons leveren? Kijk voor meer informatie over onze school op onze website en doe een voorstel! We zijn benieuwd naar jouw visie.

Wij vinden onderzoek belangrijk en werken met onderzoekteams. We gaan graag met je in gesprek over het onderzoeksonderwerp en maken, afhankelijk van de prioriteiten op schoolniveau en jouw interesses, een keuze.

Radboud Universiteit
Koning Willem I College