De Wichelroede

De Wichelroede heeft ongeveer 350 leerlingen verspreid over twee locaties, de onder- en de bovenbouw. Het team bestaat uit ongeveer 35 enthousiaste en gemotiveerde collega's.

De school staat letterlijk en figuurlijk midden in het dorp Udenhout. We hebben contacten met ondernemers in het dorp voor onder andere bedrijfsbezoeken. Kinderen leren niet alleen binnen de muren van een klaslokaal, we halen de wereld naar binnen of gaan zelf op pad om de omgeving te verkennen.

De vakken techniek en druziek (drama en muziek) staan standaard op het lesrooster. We stimuleren dat kinderen handelend, ontdekkend en spelenderwijs met materialen bezig zijn.

• Integraal kindcentrum
  • Wetenschap, techniek en design
  • Kunstzinnige oriĆ«ntatie

De instructies en de leerstof afstemmen op de behoefte van het kind.
Op het gebied van taal, begrijpend en technisch lezen, spelling, leespromotie, hoogbegaafdheid, EDI, techniek/ontwerpend leren.

Vanuit het jaarplan wordt elk jaar in overleg met de student een onderzoeksonderwerp gekozen. Afgelopen jaren is bijvoorbeeld onderzoek gedaan naar het kindcentrum, feedback geven en de overgang van groep 2 naar groep 3 en bewegend leren. Dit jaar wordt het gedrag tijdens buiten spelen onder de loep genomen.

Partners in leren

Wij bieden de mogelijkheid om een deel van je stage te doen bij deze scholen en/of organisaties:

• Middenbouw, Bovenbouw

ROC onderwijsassistent