Franciscusschool

Ons team is gezellig, divers en gedreven. In ons team tel jij mee en luisteren we naar wat je te vertellen of vragen hebt!
Wij werken met het leerstofjaarklassensysteem en maken, indien de leerlingaantallen dit vragen, combinatiegroepen. Er wordt per bouw veel samengewerkt, want samen weet je meer dan alleen!
Daag jij jezelf ook uit om jouw lessen elke dag een beetje beter te maken?
Werk je graag samen met collega's , ouders, de leerlingen en externen?
Bij ons kun je terecht als je leerkracht of onderwijsassistent wilt worden of een sportopleiding of Pabo-ALO doet.

• Bewegingsonderwijs
  • Jonge kinderen
  • Pabo-ALO

Onderzoek 1:
We zijn schooljaar 2023/2024 gestart met het vormen van een nieuwe visie op het onderwijs aan leerlingen in groep 1-2 in combinatie met de leerlijnen.

Onderzoek 2:
We willen een kwaliteitsslag maken in het taalonderwijs in de breedste zin van het woord, waarbij technisch en begrijpend lezen prioriteit hebben.

We werken aan verschillende thema's die vanuit het schoolplan uitgewerkt en onderzocht worden.
Schooljaar 2023-2024 hebben we een nieuwe rekenmethode geïmplementeerd, waarbij we samen geschoold worden en ook werken we aan het sterker maken van ons technisch en begrijpend leesonderwijs.

Sport en Bewegen
Pedagogiek