KBS Olof Palme

Welkom op de Olof Palme! Wij zijn een Katholieke basisschool in Drunen. Momenteel zitten er circa 550 leerlingen op onze school en zijn er 24 jaargroepen.

Kbs. Olof Palme stelt haar leerlingen in staat hun talenten te ontwikkelen door zelf op ontdekking te gaan, te onderzoeken en te ervaren. We maken dit mogelijk door goede basiskennis mee te geven op het gebied van rekenen en taal met aandacht voor de sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en het optimaal aansluiten bij de onderwijsbehoeften van de leerlingen.
De Olof Palme creëert een rijke leer-en leefomgeving, samen met kinderen, ouders, school en externe organisaties, waardoor het leren betekenisvol is.

• 21st Century Skills

Onze school volgt de landelijke ontwikkelingen.
- onderzoekend en ontwerpend leren
- doorgaande lijn 2-3
- activerende instructiemodel met differentiatie
- team teaching
- Digitale geletterdheid
- Dynamische schooldag
- Borgen methode BLINK lezen/ Rekenen/ MijnRapportfolio

Op onze school wordt er gewerkt met diverse werkgroepen.
Het onderzoek wordt gekoppeld aan één van deze werkgroepen. Dit is de onderzoeksgroep.
In deze onderzoeksgroep zitten: de afstudeerder, een (aantal)leerkrachten, de basisschoolcoach en een directielid. Er wordt altijd gekozen voor een onderzoeksthema dat aansluit bij de schoolontwikkeling.

Onderzoek 1 schooljaar 2024-2025:
Hoe kunnen we de anderstalige instromers beter, passender en veiliger onderwijs bieden?

Onderzoek 2 schooljaar 2024-2025:
Hoe kunnen de rekenresultaten binnen de groepen 5 t/m 8 verhoogd worden door inzet van ouders op de school?

Samen met jou en de werkgroep stellen we de specifieke onderzoeksvraag nog op.
Interesse om bij ons af te studeren? Leuk!
Solliciteren voor een LIO stage kan door een brief met CV te sturen naar: ellen.koks@scalascholen.nl

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandagmiddag 15 april 2024.

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

KW1C, ROC Zorg en Welzijn, ROC Sport en Bewegen, Hogeschool- Ergotherapie, HBO Pedagogiek, Pabo/ALO, ALO