Kindcentrum de Terp

Kindcentrum De Terp is een veilige plek om je voor te bereiden op je toekomst in de samenleving. Hier dagen we je uit je talenten te ontplooien, je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. We leren spelend en met veel plezier. Iedereen is welkom.

• Taal
  • Engels

• handelingsgericht werken: inhoud geven aan de basisvakken, passend bij de diversiteit van de leerlingen.
• thematisch werken: de methode "Blink" is de basis.
• Engels vanaf groep 1, gekoppeld aan de verschillende thema's. Engels wordt in samenwerking met Such Fun gegeven.
• bewegend leren: dit is verweven in alle lessen die gegeven worden.

De onderzoekende cultuur is een vast onderdeel binnen de ontwikkelingen op de Terp. Sinds schooljaar 2023-2024 zijn we een academische opleidingsschool (AOS). Alle leerkrachten nemen deel aan ontwikkelgroepen, waarbij onderzoeksvragen leidend zijn. De onderwerpen vanuit de ontwikkelgroepen komen terug tijdens studiedagen en inhoudelijke teamvergaderingen.
Vanuit ATO-scholenkring wordt het onderzoekend leren en werken gestimuleerd en staat centraal in het nieuwe koersplan 2023-2027. Het nieuwe kindcentrumplan van de Terp wordt opgesteld n.a.v. de verschillende onderzoeksvragen voor de komende jaren.

Onderzoek:
De vraag is hoe wij op Kindcentrum De Terp de leescultuur kunnen verbeteren. Vragen die we daarbij hebben zijn:
Wat is de huidige situatie met betrekking tot de leescultuur op Kindcentrum De Terp? Hoe kan de huidige situatie verbeterd worden? Waarom is de leesmotivatie zo belangrijk? Waarom moeten we aan leesmotivatie en- bevordering doen? Kan leesmotivatie bijdragen aan een ontwikkeling binnen de AVI-niveaus en leerlingen teksten beter leren lezen en begrijpen?

Wij bieden plaats aan 8 studenten waarvan de afstudeerplaats in

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

KW1C - onderwijsassistent
ALO - gymdocent