Montessorischool Weert

Wij vormen samen met een actief team, bijna 300 enthousiaste kinderen en hun betrokken ouders de Montessoricentrum Weert. Ons onderwijs baseren we op de uitgangspunten van de visie van Maria Montessori. Onze school leert kinderen om actief hun leerproces vorm te geven. De leerdoelen leggen we vast. De weg naar het leerdoel kan voor ieder kind anders zijn. Daarbij maken we gebruik van montessorimaterialen, methoden en ICT hulpmiddelen.

We laten je graag kennismaken met het krachtige onderwijsconcept van Maria Montessori.

• Engels

Lezen
In overleg gaan we op zoek naar een passend onderwerp!

Onze school staat open voor initiatieven van de student zelf. Er is veel ruimte om onderwerpen aan te dragen. Voorwaardelijk is natuurlijk wel dat het in te passen moet zijn in onze onderwijsvisie en onze manier van werken op school. Door samen in gesprek te gaan, ontstaan er mooie ideeën.

Partners in leren

Wij bieden de mogelijkheid om een deel van je stage te doen bij deze scholen en/of organisaties:

Gilde opleidingen
Summa college
Fontys Hogeschool voor de Kunsten
Verschillende middelbare scholen in de omgeving Weert
De Kempel

We ontvangen een grote groep studenten van verschillende opleidingen op onze school. Dat geeft je de kans om te leren met en van studenten van andere opleidingen. De basisschoolcoach organiseert intervisie-momenten met de studenten wat leren met en van elkaar versterkt. Studenten geven aan zich heel welkom te voelen op onze school!