OBS De Blaak

Welkom bij OBS De Blaak! Wij zijn een HPO (High Performance Organisation). Onze leerkrachten werken in leerteams. Zij doen actieonderzoek en lesson studies om de kwaliteit van ons onderwijs te optimaliseren. Wij hebben hoge verwachtingen van elkaar, onze leerlingen en studenten.
Kennisoverdracht staat bij ons centraal. Bij de vakken taal, rekenen, spelling en lezen passen wij EDI principes toe. De wereldoriënterende vakken worden thematisch aangeboden vanuit de doelen die zijn gesteld door het Nederlands kenniscurriculum (NKC). Wij zijn een VVTO gecertificeerde school en geven vanaf groep 1-2 t/m groep 8 Engels onderwijs.

• Engels
  • Kunst en cultuur

Mogelijkheden voor onderzoeksonderwerpen voor schooljaar 2024-2025 zouden kunnen zijn:
-(Meer- en hoog) begaafdheid
- EDI (expliciete directe instructiemodel)
- Werken met een gegarandeerd curriculum voor wereldoriëntatie.
- Cultuur geïntegreerd aanbieden.
Natuurlijk staan wij ook open voor andere onderzoeken mits ze passen binnen onze HPO visie.

Wij werken vanuit ambities (speerpunten) die centraal staan. Binnen deze ambities zijn er voor een afstudeerstudent diverse mogelijkheden om een onderzoeksthema te kiezen. In overleg met de basisschool coach wordt gekeken naar de ambities en mogelijkheden van zowel onze school als van de student.

In het verleden hebben studenten o.a. onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en invoering van tweetalig onderwijs, naar de cyclus van opbrengst gericht werken, naar effectief leesonderwijs, leesbevordering en begrijpend lezen.

Je wordt begeleid door iemand van het MT, de BSC, een werkgroep of een leerkracht met expertise. Ook het onderwijsnest kan een rol spelen.

De afstudeerstudent neemt als gelijkwaardige partner deel aan de ontwikkeling van onderwijsactiviteiten en is " volwaardig'' lid van het team. Wij bieden een gezellige werkplek waar je veel kunt leren.

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

ROC onderwijsassistenten
Fontys lerarenopleiding Tilburg (Engels)
Fontys Pabo University