Openbare Basisschool De Bolster


Openbare Basisschool de Bolster in Sint-Michielsgestel bevordert de ontwikkeling van kinderen, gebruik makend van de talenten die een kind heeft in een omgeving waar het welbevinden vanzelfsprekend is.
Bewust, betrokken en betekenisvol onderwijs.
We zijn Opleidingsschool voor zowel FHKE Veghel als Den Bosch.
Samenwerking met Talent (school voor dove en slechthorende leerlingen): 23 dove leerlingen volgen bij ons regulier onderwijs.
Onze school telt 365 leerlingen verdeeld over 15 groepen.
In januari 2019 hebben we voor de tweede keer het predicaat Excellente School behaald.

Thema's

  • Onderzoekend en ontwerpend leren
  • Wetenschap, techniek en design
  • 21st Century Skills
  • Jonge kinderen
  • Kunstzinnige oriĆ«ntatie

Speerpunten voor schoolontwikkeling

Breinvriendelijk onderwijs: Bewust, betrokken en betekenisvol.
Er liggen voldoende onderwerpen die vanuit ons nieuwe schoolplan uitgewerkt/uitgezocht kunnen worden. Eigen initiatieven voor een afstudeeronderwerp worden gewaardeerd, mits ze binnen onze onderwijskundige lijn passen. We gaan graag in gesprek.

Onderzoek

Wij werken naar onze visie: bewust, betrokken en betekenisvol. Daar zullen ook de accenten van het onderzoek liggen.

- Eigen initiatieven voor een afstudeeronderwerp worden gewaardeerd (voor zowel onder-, midden- als bovenbouw), mits ze binnen onze onderwijskundige lijn passen: breinvriendelijk onderwijs; bewust, betrokken en betekenisvol leren. Er liggen voldoende onderwerpen die vanuit ons nieuwe schoolplan uitgewerkt/uitgezocht kunnen worden. We gaan graag in gesprek.

- Ontwikkelingsvoorsprong bij jonge kinderen.

- Overgang van groep 2 naar groep 3


Professionele leergemeenschap

Wij bieden plaats aan 8 studenten waarvan de afstudeerplaats in

  • Onderbouw, Middenbouw, Bovenbouw

Daarnaast biedt onze school plaats aan studenten van:

- Koning Willem 1 College Den Bosch: Helpende Zorg en Welzijn; - De Leijgraaf, Veghel: Helpende Zorg en Welzijn; - Fontys Hogescholen: Pedagogiek; - Radboud universiteit, Nijmegen: Pedagogische Wetenschappen;