Openbare Jenaplanschool De Ieme

Op onze Jenaplanschool bereiden we kinderen voor op het leven. Kinderen moeten zich kunnen ontwikkelen tot zelfbewuste, ondernemende mensen die kunnen plannen en samenwerken, die iets kunnen creëren en hun ideeën kunnen delen. We nemen kinderen serieus. De kernwaarden eigenwijs, nieuwsgierig en vertrouwen geven richting aan ons handelen en zijn uitgangspunten bij beslissingen die genomen worden.

De school bestaat uit 11 heterogene groepen.. Dit houdt in dat kinderen van verschillende leeftijden bij elkaar in één groep zitten (OB-groep 1-2 MB groep 3-4-5 BB groep 6-7-8) We noemen dit stamgroepen.
Op onze school wordt gewerkt vanuit de basisprincipes van het Jenaplanonderwijs.

• Kunst en cultuur
  • Pabo-ALO

Eigenaarschap van kinderen
- didactisch handelen
- jenaplanonderwijs
- inclusief onderwijs
- thematisch werken
- rijke taal

Wij kiezen ervoor om geen specifieke onderzoeksopdracht te formuleren. Ben je nieuwsgierig en enthousiast, en wil je komend jaar een bijdrage leveren aan ons onderwijs, dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren naar een LIO plek bij ons op school. Samen zoeken we dan naar een geschikte afstudeeropdracht.

(Een aantal zaken waar we mee bezig zijn: didactisch handelen, rijke taal, oriëntatie op jezelf en de wereld, jenaplanonderwijs

De brief kun je richten aan:
Sanne Vulders (sannevulders@saamscholen.nl)
Voor meer informatie kun je altijd contact opnemen met bovenstaande personen.

Onderzoeksresultaten

Partners in leren

Wij bieden de mogelijkheid om een deel van je stage te doen bij deze scholen en/of organisaties:

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Fontys Pabo Veghel