Basisschool de Klingerberg

Basisschool De Klingerberg in Blerick is een school met ongeveer 135 leerlingen in een multiculturele wijk. De Klingerberg draagt zorg voor een veilige, voorbereide en ontspannen leeromgeving, waarbinnen leerlingen van en met elkaar kunnen leren. Pedagogisch klimaat en sociaal emotionele ontwikkeling staan bij ons hoog in het vaandel.

Wil je een beeld van onze school? Selecteer dan onderstaande link en plak deze in je adresbalk:
Je vindt hier ook meer informatie over de werkgroepen en mogelijke afstudeeronderwerpen.

• Nieuwkomers

In alle werkgroepen mag aangesloten worden. Denk hierbij aan werkgroepen rondom visieontwikkeling, maar uiteraard ook aan verschillende commissies rondom vieringen. De studenten hebben alle ruimte voor eigen inbreng in overleg met mentor en/of coach bekijken we samen welke mogelijkheden passend zijn binnen de ontwikkeling van de student.

Basisschool De Klingerberg is een lerende organisatie. Dat wil zeggen dat wij als team de komende jaren onze onderzoekende houding verder zullen verbreden en verdiepen. Binnen onze school bieden we ruimte voor afstudeerders om hierin een (leidende) rol te kunnen spelen. Op De Klingerberg leren we van en met elkaar en zien we studenten als collega's.

De afgelopen jaren hebben we veel ervaring opgedaan in het begeleiden van studenten en zien vooral kansen en mogelijkheden. We zullen samen met de student op zoek gaan naar een passend afstudeeronderwerp. Mocht je al nieuwsgierig zijn? Dan vind je hier een aantal mogelijke onderwerpen, die altijd kunnen worden aangevuld door studenten!

Onze koers m.b.t. visieontwikkeling vanuit ontwikkelingsgericht onderwijs:
- Onderzoekend leren
- Leren zichtbaar maken van gedrag
- Leren zichtbaar maken van didactiek

Daarnaast wordt er intensief gewerkt aan de volgende thema's:
- Taal/NT2
- Pedagogisch klimaat