Basisschool St. Lambertus

Basisschool Sint Lambertus is gevestigd in Gemonde. De school vormt samen met KDV en BSO, Kindcentrum Montis.

We vinden het gevoel 'GELUKKIG ZIJN' van groot belang, zowel voor de kinderen als voor het team. In ons onderwijs proberen we voorwaarden vorm te geven die het gevoel van gelukkig zijn bewerkstelligen of bevorderen. Om 'gelukkig zijn' meer concreet te maken in ons onderwijs hebben we kernwaarden geformuleerd, waarvan wij vinden dat die het ervaren van geluk stimuleren en bevorderen:
- wij bieden veiligheid en geborgenheid
- wij bieden ieder de kans om zich op adaptieve wijze te ontwikkelen
- wij bieden ieder de ruimte om zijn/haar creativiteit te ontwikkelen

Rekenen
Bewegend leren

Iedere organisatie, ook een school, krijgt te maken met vragen, problemen, ontwikkelingen en veranderingen waar antwoorden op moeten komen. Door met elkaar te onderzoeken, te analyseren en te leren maken we gebruik van ieders mogelijkheden om als organisatie verder te komen. Op onze school werken we met professionele leergemeenschappen. In deze professionele leergemeenschappen werken we aan ons jaarplan en de doelen die we als team hebben gesteld. Van studenten verwachten wij dat ze een actieve bijdrage leveren in de professionele leergemeenschappen.
Samen met jou als afstudeer-student zullen we ook komend schooljaar weer aan de slag gaan met een onderzoek dat binnen onze organisatie past. Samen met een werkgroep ga je opzoek naar de vragen die er leven en werk je toe naar een antwoord op de centrale leervraag.

Afstudeeronderzoeken studiejaar 2022-2023

Alle leerkrachten op school zijn lid van een professionele leergemeenschap.
Voor dit studiejaar gaan we aan de slag met het rekenonderwijs. Wat zegt de wetenschap hierover? Hoe willen wij dit als school? En hoe komt het er in de praktijk dan uit te zien?
Daarnaast is er behoefte aan een doorgaande lijn voor bewegend leren.

Vind jij het leuk om aan de hand van onderzoek, met ons mee na te denken?
Neem dan contact met ons op zodat we je kunnen uitnodigen voor een gesprek.

Wij bieden plaats aan 7 studenten waarvan de afstudeerplaats in

Koning Willem 1 college