BS De Bloemaert

Basisschool de Bloemaert is een school in ontwikkeling.
Binnen ons onderwijs richten wij ons het eerste deel van de dag op het ontwikkelen van basisvaardigheden. Het tweede deel richten wij ons onderwijs thematisch in waarbij we vakgebieden integreren.

Beiden willen wij versterken en verder ontwikkelen, bijvoorbeeld door het verbeteren van de kwaliteit en het verdiepen en verrijken van ons onderwijs. Wij begeleiden onze leerlingen bij het leren dragen van verantwoordelijkheid voor hun eigen ontwikkelproces. We hebben aandacht voor het ontdekken en ontwikkelen van talenten. Daarom is de ontwikkeling van onze personeelsleden belangrijk voor ons en bieden we op dat gebied begeleiding op maat.

• Kunst en cultuur
  • Kunstzinnige oriĆ«ntatie

Coöperatief leren, leerdoelen zichtbaar maken (ook bij het jonge kind), executieve functies, educatief partnerschap, kunstzinnige oriëntatie, doelgericht werken, vakgeïntegreerd werken, passend onderwijs, aanbod passend bij de populatie.

In de afgelopen jaren zijn er door afstudeerstudenten meerdere onderzoeken uitgevoerd. Niet alleen Pabo studenten hebben onderzoek gedaan; ook pedagogiek studenten zijn actief. Thema's van afgelopen jaren zijn onder andere
thematisch spelen en begeleiden (jonge kind), driehoeksgesprekken en onderzoek naar het morele klimaat op de Bloemaert. Door de onderzoeken teambreed te bespreken worden conclusies en aanbevelingen meegenomen in de vorming van de visie van de school. Wij zijn aan het groeien als lerende organisatie waarin studenten een belangrijke rol spelen. Onderwerpen voor een afstudeeronderzoek zouden kunnen zijn: coöperatief leren, executieve functies, kunst en cultuur (geïntegreerd met zaakvakken), leerdoelen zichtbaar maken, samenwerking met partners rondom onze school of passend onderwijs.

Partners in leren

Wij bieden de mogelijkheid om een deel van je stage te doen bij deze scholen en/of organisaties:

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Fontys Pedagogiek, Fontys Muziekeducatie, Fontys Dans, ROC onderwijsassistent