de Fonkeling

dag huppelen er zo’n 850 kinderen één van onze
twee gebouwen in Berghem binnen. Wij zijn één
school met twee onderwijsconcepten. De Eerste
Stroming gaat voor “samen op weg naar je eigen
toekomst”: eigentijds & herkenbaar onderwijs in
leerstofjaarklassen. De Tweede Stroming staat voor
“samen leren, inspireren, motiveren”: ontdekken wie
je bent, wat je kan en wat je wilt. Zo’n 70
collega’s maken op beide stromingen prachtig, zo
passend mogelijk onderwijs, om kinderen voor te
bereiden op een fonkelende toekomst aansluitend bij
hun eigen vaardigheden, talenten en persoonlijkheid.

• Leren en media
  • Jonge kinderen

Eerste Stroming:
-Onderzoek naar het effect of loslaten van EDI en het differentiëren en juiste aanbod. Met als doel kwaliteitskaart instructie.

Tweede Stroming:
- Betrokkenheid verhogen binnen het leerproces (i.c.m. creëren van een rijke leeromgeving)
- Geïntegreerd schrijfonderwijs.
- Versterken didactische handelen

Basisschool de Fonkeling heeft twee onderwijsconcepten onder één dak.
Dit maakt dat ouders en hun kinderen een keuze hebben hoe zij de wereld rond willen reizen op weg naar hun (eind-) bestemming.
Zo is de Eerste Stroming het meest passend voor kinderen die baat hebben bij een groepsreis om de wereld onder leiding van een gids. Er wordt lesgegeven in jaargroepen. Behalve bij de kleuters zijn er geen combinatiegroepen.
De Tweede Stroming hoort bij kinderen die de wereldreis liever maken als een grote ontdekkingstocht samen met reisbegeleiders. We werken hier volgens de EGO-pijlers (ervaringsgerichtonderwijs). Welbevinden en betrokkenheid staan centraal.
We gebruiken op de Tweede Stroming methoden als bronnenmateriaal en werken vanuit ontwikkelings- en leerlijnen. De leerkracht is een coach. In elke bouw wordt gewerkt met co-teaching.

Als professionals van de Fonkeling reizen we samen. We vertrouwen elkaar en positieve intenties vormen de basis in onze communicatie. We nemen de tijd om te verbinden door te werken vanuit partnerschap tussen kind-ouders-school. We wisselen ervaringen uit en kinderen laten zien door portfolio’s en/of rapporten wat is en geleerd en wordt gekend. Daarbij vinden we groei meer dan een cijfer.
Gezamenlijk stellen we steeds weer nieuwe reisdoelen vast.

We zijn benieuwd of jij met jouw mooie talenten en ideeën iets prachtigs kunt toevoegen aan ons onderwijs.
Wij horen graag van je!

Wij bieden plaats aan 10 studenten waarvan de afstudeerplaats in