de Klim-op

DE KLIM-OP te Haaren
Wij zijn een dorpsschool met ca. 280 leerlingen en 12 groepen. Met een enthousiast team zijn we altijd op zoek naar hoe we ons onderwijs efficiënt, modern en fris kunnen houden. We werken met wereldoriëntatie veel thematisch, en met de zaakvakken met een krachtige doorgaande lijn.

• 21st Century Skills

Op onze scholen wordt elk jaar een onderzoeksopdracht geformuleerd, die volgens ons een aanvulling is op de thema's waar we op dat moment mee bezig zijn. Tijdens je onderzoek word je ondersteund door een onderzoeksteam, bestaande uit leerkrachten met expertise op het gebied van het betreffende onderzoek. Studenten krijgen alle ruimte om hun onderzoeken uit te voeren, en na de presentaties van de onderzoeken bespreken we samen welke vervolgstappen er uit voort vloeien. Je onderzoek krijgt dus een belangrijke plaats in onze schoolontwikkeling.

Onderzoeksopdracht 2024-2025:

Schrijven

Op onze school wordt er in de onder- en middenbouw schrijfonderwijs gegeven. We gebruiken hiervoor de methode 'schrijven in de basisschool'. In de bovenbouw worden de schrijflessen losgelaten en krijgt de ontwikkeling van het eigen handschrift meer de nadruk. We zien de laatste jaren een verslechtering van de handschriften en we stoeien met de vraag hoe we deze trend kunnen keren. Welke plaats en welke vorm moet het schrijfonderwijs krijgen in ons onderwijscurriculum. Hier zouden we heel graag samen met een student naar willen kijken.

Als student ga je aan de slag met de vraag hoe we ons schrijfonderwijs kunnen verbeteren. Je gaat op de eerste plaats in kaart brengen hoe we op dit moment schrijflessen geven. Verder duik je in de literatuur om te onderzoeken wat effectief schrijfonderwijs inhoudt en hoe we dit kunnen inpassen in onze visie op modern, aantrekkelijk en onderzoekend onderwijs. Hoe kunnen we schrijfonderwijs bieden dat aansluit bij onze visie en wat zijn succesfactoren voor goed schrijfonderwijs vanuit de literatuur.

Partners in leren

Wij bieden de mogelijkheid om een deel van je stage te doen bij deze scholen en/of organisaties:

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

in overleg zijn alle stagiaires welkom. op dit moment hebben we ook stagiaires die werken aan hun gymbevoegdheid.