EBC-Icarus

SKOPOS bereidt kinderen voor met inspirerend onderwijs op het kunnen participeren in de veranderende samenleving, door het ontwikkelen van hun talenten en door hen uit te dagen en te begeleiden in hun persoonlijke groei.

Educatief Basiscentrum Icarus bestaat uit het Peuterkleuterhuis, basisscholen De Beemd, De Kring, Kinderopvang De Plu, stichting TIM en Wijkraad Beemd Aktief.

De kinderen komen binnen in ons Peuterkleuterhuis. Eind groep 2, kiezen ouders zelf een bepaalde richting voor hun kind. Het programmagerichte onderwijs (Beemd) of het ervaringsgericht onderwijs (Kring). Wij hechten waarde aan verbondenheid, gelijkwaardigheid, verantwoordelijkheid, lef en moed en eigenheid. Ons EBC is vernieuwend, breed toegankelijk, vanuit wederzijds respect.

• Integraal kindcentrum
  • Kunst en cultuur
  • Pabo-ALO

Hieronder een aantal speerpunten:

Peuterkleuterhuis (groep 1-2)
* We komen tegemoet aan de rijke speel en leermogelijkheden van het jonge kind. De kinderen en leerkrachten krijgen binnen een rijke speelleeromgeving, vaardigheden, zodat de leerkracht de organisatie van de groep terug aan de kinderen geeft.
*autonomie

Beemd (groep 3-8)
*Burgerschap

Kring
*fasen van betrokkenheid
*instructie
*rekenen

Binnen ons EBC is vindt het onderzoek plaats in een leerteam. Een leerteam bestaat uit collega's die zich bezig houden met de ontwikkeling op een bepaald gebied . Als onderzoeker ben je lid van een leerteam. Gedurende het onderzoek wordt de student gestimuleerd, gemotiveerd en geholpen om het onderzoek tot een positief eindresultaat te brengen. Wij vinden het erg belangrijk dat de student ook inbreng heeft over de keuze van het onderzoek. Om die reden willen we niet van te voren definitief vastleggen welk thema uitgevoerd moet worden. Het thema zal altijd komen uit onze ambitieplannen opgesteld door de verschillende leerteams.

Wij bieden plaats aan 8 studenten waarvan de afstudeerplaats in

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Iedere student is bij ons welkom. Wij bieden stagemogelijkheden voor o.a. onderwijsassistentes, MBO Helpende zorg en welzijn, MBO sport en bewegen, AD-PEP studenten, Elde-leerlingen , studenten Pedagogiek etc.