KGC De Kleine Akkers

De jenaplanbasisschool is onderdeel van het kindgericht centrum De Kleine Akkers. Dit KGC in Goirle heeft een regionaal karakter. Ouders vanuit Goirle, Tilburg en Poppel maken een bewuste keuze voor De Kleine Akkers. Niet alleen omdat we werken volgens het Jenaplanconcept, maar ook door de kleinschaligheid en de onderlinge sfeer. Er wordt gespeeld, ontdekt en geleerd in stamgroepen met 3 verschillende leerjaren bij elkaar: onderbouw, groep 0/1/2, middenbouw, groep 3/4/5 en bovenbouw, groep 6/7/8 en een peutergroep en twee bso groepen.

• Jonge kinderen
  • Kunst en cultuur

Pedagogische en didactische grondhouding binnen het Jenaplanonderwijs
'Levend taalonderwijs' in samenhang met Wereldoriëntatie
Ontwikkeling jonge kind

Momenteel richten wij ons voornamelijk op de verdieping en verbreding van het Jenaplanonderwijs en het verbeteren van ons taalonderwijs.
We zijn bezig met het traject 'Levend Taalonderwijs', waarbij we betekenisvol en functioneel taalonderwijs ontwerpen en aanbieden vanuit onze Jenaplanvisie, passend bij onze schoolbrede projecten (vanuit de methodiek 'Jeelo').
Vanuit 'levensechte' situaties en in samenhang met wereldoriëntatie geven we ons onderwijs vorm.

Het kiezen van een afstudeeronderwerp gaat altijd in overleg met de student. De interesses van de student en de schoolontwikkeling zijn hierbij leidend.

Partners in leren

Wij bieden de mogelijkheid om een deel van je stage te doen bij deze scholen en/of organisaties:

De school biedt plaats aan studenten van FHKE (inclusief deeltijd en PABO university) en ROC Tilburg.