Kindcentrum Christoffel

Ons Kindcentrum is gelegen in de wijk Zorgvlied in Tilburg-West. Onze school heeft ± 520 leerlingen verdeeld over 21 groepen. De leerlingen zijn afkomstig uit verschillende etnische achtergronden en milieus. Ongeveer 25% van onze ouder- en leerling-populatie is van Nederlanders met een migratie achtergrond. Dat is een evenwichtige afspiegeling van de samenleving en van onze wijk. Het onderwijsteam bestaat uit ongeveer 55 personeelsleden. De kinderopvang heeft 30 personeelsleden. Wij zijn een opleidingsschool van het eerste uur en hebben een goed functionerend onderwijsnest. Studenten worden opgenomen in het team. Wij onderhouden goede contacten met de PABO waarin samenwerking en schoolontwikkeling belangrijk zijn.

• Integraal kindcentrum
  • Onderzoekend en ontwerpend leren
  • Outdoor opleidingsschool

Spelend en onderzoekend leren, thema-onderwijs, rijk taal- en rekenonderwijs, coöperatief leren en verbinding wijk- en kindcentrum.

Studenten gaan in overleg met de basisschoolcoach, opleidingscoach en directie van de school, om samen te komen tot een onderwerp dat gebruikt kan worden voor het afstuderen. Dit zijn vaak onderwerpen waar Kindcentrum Christoffel zich op dat moment aan het ontwikkelen is. Het onderzoek sluit dus heel concreet aan bij de praktijk van alle dag en kan als basis dienen voor de teamontwikkeling. Zie hiervoor ook bovenstaande thema's.

Wij bieden plaats aan 14 studenten waarvan de afstudeerplaats in

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Fontys sporthogeschool; ROC sport en bewegen; ROC onderwijsassistent; ROC Zorg en Welzijn. Fontys Pedagogiek.