OBS Bibit

Wij kijken op Bibit naar het kind en werken adaptief. EDI, dans, muziek, techniek/media en List staan bij ons centraal. Ook zijn wij een kunst en cultuurschool.

Wij willen een school zijn met hart voor kinderen, die vertrouwen uitstraalt naar en in kinderen. Waar de mogelijkheid is om te ontwikkelen binnen de eigen competenties en stemmen af op de individuele behoeften. Ieder kind is anders. Wij streven er naar om het maximale uit iedere leerling te halen. Ons onderwijs is gestoeld op wetenschappelijke principes.
Extra zorg bieden wij in de klas, m.u.v. de plusklas.

Ons team is open in contact, bevlogen, betrokkenen en vooruitstrevend!

• Taal
  • Wetenschap, techniek en design
  • Leren en media
  • Jonge kinderen
  • Kunst en cultuur

kunst en cultuur of wetenschap en techniek of iets anders in overleg met student
stage in gr 7 OF 8

Wij werken steeds meer op basis van onderzoeksresultaten uit de wetenschap.
Volgens de HPO methodiek.
Ons team wordt continu geschoold en getraind om ons onderwijs zo up to date mogelijk te houden. Studenten zijn hierbij ook welkom! Wij leren en ontwikkelen graag samen onderwijs.
Komende jaren willen wij ons media lab nog meer uitbreiden. Wij fungeren op dit moment als exclusief uitleen en informatiepunt voor Tilburg (Reeshof).
Ook hebben wij veel expertise op het gebied van taal/lezen. Wij zijn bedreven in het werken met LIST. Daarnaast zoeken de groepen 123 veel verbinding met elkaar en willen we dit nog meer gaan uitwerken. Ook hebben wij een logopediste in dienst die meewerkt in de onderbouw groepen.

Onze school is de afgelopen jaren veel in ontwikkeling geweest op alle fronten. Het speerpunt kunst en cultuur moet opnieuw in onze organisatie een passende plek krijgen. Hoe? Denk jij met ons mee?

Maar....heb je als student eigen ideeën rondom afstuderen of heb je een speciale expertise? Wij staan altijd open om samen de mogelijkheden te onderzoeken.

Partners in leren

Wij bieden de mogelijkheid om een deel van je stage te doen bij deze scholen en/of organisaties:

• Bovenbouw
  • Groep 7, 8