Odaschool voor basisonderwijs

De Odaschool is een school voor basisonderwijs in het centrum van Sint-Oedenrode waar dagelijks ongeveer 220 kinderen naar toe komen om te leren, te spelen en te ontmoeten. Het team wordt gevormd door 25 enthousiaste en betrokken medewerkers die dagelijks direct of indirect voor de kinderen en hun ouders klaar staan.
De school is een mini samenleving waar kinderen groot en klein, zich met elkaar- en door elkaar ontwikkelen tot zelfbewuste wereldburgers. Dit alles in een veilig en sfeervol pedagogisch klimaat.
Wij werken vanuit de volgende kernwaarden:
- Samen
- Uitdagend
- Ruimte gevend
- In ontwikkeling

Sollicitaties richten aan:
rrooijakkers@verdi.nl en kvorstenbosch@verdi.nl

• Kunst en cultuur

We brengen onze leerlingen bij dat leren en ontwikkelen essentieel is om goed te kunnen functioneren in een steeds sneller veranderende samenleving. Dit leren is nooit klaar. We leren kinderen na te denken, creatief te zijn en te reflecteren op hun handelen, om zo steeds weer een stapje voorwaarts te kunnen maken. Als team proberen wij hier een voorbeeld in te zijn door kritisch te reflecteren, feedback te geven en te ontvangen, door teamscholing en individuele scholing. Komend jaar ligt onze focus op Deep Learning. We streven een professionele cultuur na in het belang van kwalitatief goed en eigentijds onderwijs. Stilstand is achteruitgang; “we willen vooruit”!

Op de Odaschool zijn we volop in ontwikkeling. Diverse onderwerpen zouden als thema voor een afstudeeronderzoek mogelijk zijn. Hieronder een aantal onderwerpen die zouden kunnen, maar je mag ook zelf met een goed voorstel komen!

We zijn volop in ontwikkeling op het gebied van lezen, close reading en leesbevordering van kinderen. Als je interesse hebt in dit onderwerp, liggen er mooie kansen voor een onderzoek. In het schooljaar 2023-2024 is een LIO-student onderzoek aan het doen naar de koppeling tussen close reading en woordenschat. Wellicht is een vervolgonderzoek mogelijk.
We werken op school volgens de didactiek van EDI. Als je het interessant vindt om te onderzoeken hoe coöperatief leren hierbij als didactische structuur ingezet kan worden, dan ligt hier ook uitdaging om te onderzoeken.

Komend schooljaar gaan we starten met een scholingstraject op het gebied van Deep learning. Een nieuwe visie waar we het bestaande onderwijs in gaan inpassen. Dit biedt veel ruimte voor onderzoeken op dit gebied.

Kortom, volop mogelijkheden in een dynamisch team. Je bent welkom!

Wij werken met een onderzoeksgroep waar de afstudeerder, een leerkracht en de directie actief bij betrokken zijn.

• Groep 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8

Hogeschool de Kempel,